måndag 13 juni 2011

Mörbultad

Gårdagens ridtur tog en dramatiskt vändning när Eminent plötsligt (och troligen) blir skrämd av något, stegrar sig men tappar balansen och faller ihop på grusvägen. Sedan minns jag inget mer förrän han rest sig och är på väg hemåt.
Lyckas få honom att stanna efter en stund och kan då se att han, tur i oturen, fått ett par blödande skrapsår.
Själv är jag rejält mörbultad. Så pass att jag för säkerhets skull åkte på en läkarkontroll idag. Aj, aj...förutom flertalet blåmärken och bulor, har nacken har fått en kraftig smäll. 10 dagars vila i kombination med maxdos av smärtstillande & antiinflammatoriskt ska förhoppningsvis få ordning på kroppen snart...
Eminent är helt återställd (tack, gode gud för det) och har ikväll varit ute på en liten kvällsrunda med sin tidigare ägare. Jag fick snällt nöja mig med att fylla på vatten i hagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar