lördag 4 december 2010

Sjuka

Fy, vilken mardrömshelg det här har blivit!
Började i torsdags, mådde inget vidare när jag vaknade. Makalöst ont i nacken, huvudvärk, yrsel och svullna händer. Sedan lite magsjuka på det. Allt på en gång, kändes det som.
På fredagen hade nackvärken och yrseln blivit värre, jag hade svårt att känna igen mig vart jag var. Riktigt obehagligt! Fick en tid på vårdcentralen för koll. Visade sig att pulsen och snabbsänkan var alldeles för hög, blev remiss till akuten.
Där togs massor av prover och jag fick göra diverse balansövningar. Blodproverna visade en hög infektionsbild, skickades därför vidare till infektionsmottagningen. Kompletterande prover och många timmar senare, vet de fortfarande inte riktigt vad som hänt. Misstänker ev hjärnhinneinflammation, symtomen tyder på det - med undantaget att jag inte har feber.
Blev hemskickad på eftermiddagen, med rådet att vila, dricka mycket vatten och lova att höra av mig om något annat skulle inträffa. Nya prover ska tas på måndag.

Har nog aldrig mått så galet dåligt i hela mitt liv. Situationen är rent ut sagt läskig.
Och så i eftermiddag har Ivar blivit hängig, vilket inte känns bra. Tog en temp, som visade på 39.3. Håller tummarna för att det bara är något tillfälligt OCH att vi snart är på benen igen!

Fortsättning följer...

1 kommentar: