måndag 15 november 2010

Julstädning

Årets julstädning har tagit sin början. Hälften av fönsterna är putsade, hoppas på lika fint väder imorgon. Då ska vi fortsätta julstäda och baka något gott. På onsdag kommer min vän Josefine hit med sin systerson Josef (som är en månad yngre än Ivar). Åh, vad kuligt det ska bli!!!

Linus är i Enköping på jobb, så Ivar och jag får rå om oss själva fram till torsdag kväll. Av någon lustig anledning brukar det nästan alltid hända diverse saker här hemma, när "mannen i huset" är bortrest. Dagens händelse blev en råtta i ett vattenspann i stallet. Den sortens husdjur, får mer än gärna hålla sig lååångt bort från mig. Nu var i och för sig den här råttan död, hade druknat i vattnet - men bara tanken ger mig rysningar. Oj, vad modig jag är!!!

På tal om överraskande husdjur; Alice hittade något mycket skunkigt att rulla sig i, när hon var ute själv idag. Blev såklart tvungen att slänga henne i badet. Åh, vad skönt att vi har duschväggar nu istället för duschdraperi. Man slipper liksom få vatten i hela badrummet, när hunden skakar på sig. Och så kan vi bocka av ett julbad där med!

Trevlig måndagskväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar