onsdag 22 september 2010

What a day

Vilken jäkla dag, hade jag vetat att den skulle bli som den blev, då hade jag minsann stannat kvar i sängen!
Strax efter frukost verkade Tekla fått jätteont i magen. Ringde djursjukhuset och fick en tid med en gång.
Där togs blodprover och röntgenbilder. Massor av mat och gaser i mage/tarmar. Inskrivning för dropp och ordentligt med smärtlindring.
Åkte hem och gick på sångstunden på kyrkis, behövde skingra tankarna en stund.
Så ringde Linus och berättade att han var försenad hem från Kristianstad, där han varit på jobb under fm. Jag skulle börja jobba kl 13, fick ringa gammelmormor & gammelmorfar för att be dem komma och se efter Ivar tills Linus kom hem.
Resten av dagen, försvann av bara farten. Tekla har fått komma hem på prov, men ännu vet vi inte vad som hänt med henne.
Skulle gått ut och ätit ikväll med några jobbarkompisar...men när jag kom ut ur duschen och Linus säger att Ivar slagit sig i munnen (har antagligen ställt sig upp i spjälsängen och trillat) , ja då höll jag på att bryta ihop. Middagen blev cancelled och nu ligger jag nerbäddad i sängen och...bara finns.
Hoppas att TV4´s "Välkommen åter" kan få mig på lite glad igen...om inte annat, så väntar en ny dag imorgon - ett oskrivet blad, fullt med möjligheter.

1 kommentar:

  1. Amen usch vilken dag, hoppas Tekla mår bättre och att Ivar inte slog sig allt för illa, låter ju nästan som när Ellen ramla mot spjälsängen.. började det blöda ur munnen? kram o gonatt

    SvaraRadera